چاپ برچسب

برچسب شماره اموال

برچسب شماره اموال

برچسب شماره اموال در بیان اینکه کدام اقلام متعلق به چه کسی است کاربرد دارند. این محصولات می‌تواند به یک ابزار در سازمان­دهی کالاها و همچنین جلوگیری از سرقت و سایر جرایم کمک کند.

با این حال، علامت‌­گذاری دارایی شما باید به­درستی انجام شود، چراکه این برچسب­ها یکی از کارآمدترین روش­ها برای دسته‌بندی اطلاعات مربوط به دارایی­های یک شرکت یا سازمان هستند.

این نوع از برچسب­ها به کلیه وسایل و اقلامی که برای تهیه لیست اموال مهم و ضروری هستند، می­‌چسبند و به­‌طور معمول یک بارکد جهت پیگیری دارند.

در ادامه مطلب، طیف وسیعی از برچسب‌های دارایی، موارد استفاده، مزایا و نحوه استفاده از آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد، پس تا انتها همراه ما باشید.

به­‌طور معمول در شرکت­ها و سازمان­های مختلف برای پیگیری و ثبت دارایی­ها از برچسب­هایی استفاده می­شود که دارای اطلاعات مربوط به آن کالا هستند.

هدف اصلی از برچسب­گذاری بر روی داریی­ها، شناسایی و همچنین پیگیری دقیق اموالی بوده که متعلق به یک شرکت یا سازمان است که این کار برای تمامی متعلقات ثابت و متحرک قابل اجرا خواهد بود.

با توجه به اینکه، چنین برچسب­هایی کاربرد مهم و ضروری دارند، قدرت چسبندگی آنها به‌­گونه‌­ای است که نمی­توان به­‌راحتی از روی یک سطح جدا کرد و معمولا آثار برچسب بر روی محل مورد نظر باقی می­ماند.

  • مزایای استفاده از برچسب شماره اموال

علامت­‌گذاری اموال شما، چه کالاهای شرکتی یا اقلام شخصی، می‌­تواند مزایای زیادی داشته باشد، که شامل موارد زیر است:

  • سازمان­دهی و کنترل کالاها را بهبود می­بخشد.
  • سارقان را از سرقت اموال منع می­کند.
  • در صورت وقوع سرقت، شواهد قابل ردیابی را در دسترس افراد قرار می­دهد.
  • در صورت گم­شدن در حمل­و­نقل با پیگیری، اموال پیدا شده و به شما بازگردانده می­شود.

در نظر داشته باشید، نوع چسبی که برای تولید اغلب این محصولات مورد استفاده قرار می­گیرد در برابر رطوبت و شرایط محیطی مختلف، مقاومت خوبی از خود نشان می­دهد و امکان جداکردن آن از سطح مورد نظر وجود ندارد.

از دیگر خصوصیاتی که موجب می­شود تا برچسب شماره اموال طرفداران زیادی در مراکز و سازمان­های مختلف داشته باشد، این است که در برابر نفوذ آب و دیگر حلال­ها استحکام خوبی دارد.

در ضمن نوع چسب مورد استفاده انعطاف­پذیری مناسبی دارد و همین امر باعث می­شود تا در سطوح ناهموار نیز قابلیت چسبندگی مطلوبی را از خود نشان دهد.

نحوه استفاده از برچسب شماره اموال چگونه است؟

فقط در صورتی می­توانید از مزایا و ویژگی­‌های بسیار خوب این محصول بهره­‌مند شوید که نحوه استفاده از برچسب اموال را بدانید. برای استفاده صحیح از آنها، ابتدا باید نوع مناسب برچسب دارایی را انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال، اگر می­خواهید از تجهیزات بسیار ارزشمند محافظت کنید، بهتر است از یک برچسب ضدسرقت استفاده کنید، این مدل ملموس­‌ترین روش برای جلوگیری از سرقت را فراهم می­کند.

هنگامی که برچسب مناسب را انتخاب کردید، باید اطمینان حاصل کنید که با قراردادن آن در محل مورد نظر، به ۳ اصل دست پیدا می­‌کنید:

  • برچسب به­راحتی قابل مشاهده است؛ داشتن یک برچسب دارایی که یافتن آن دشوار بوده یا مسدود شده است، روش مناسبی برای محافظت از اموال نخواهد بود.
  • برچسب به­‌درستی چسبانده شده است؛ اگر محصول به‌­شکل اصولی قرار نگیرد، احتمالا کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت.
  • اطلاعات مکتوب بر روی برچسب خوانا و صحیح است؛ مطمئن شوید مواردی که روی برچسب درج کرده‌­اید، کاملا صحیح و درست است.

با انواع برچسب شماره اموال آَشنا شوید

موارد استفاده از این نوع برچسب­‌ها می­تواند در تعیین انواع آنها نقش داشته باشد، از طرف دیگر جنس محصول از دیگر فاکتورهای تعیین­‌کننده نوع برچسب اموال خواهد بود.

از همین رو انواع مختلف برچسب دارایی که با توجه به جنس آنها مورد استفاده قرار می­گیرد شامل پلی استر خود چسب، مدل­های لمینت­‌شده، فویلی و برچسب­های تخریب­‌پذیر ضددستکاری است.

برچسب­های پلی­استری خودچسب، یک لایه حفاظتی اضافی ایجاد کرده و احتمال باقی­‌ماندن علامت­ها را پس از استفاده از این محصول به­طور ویژه­ای محدود می­کنند.

برچسب­های دارایی که سطح رویی آنها لمینت می­شود به‌­نوعی اطلاعات و نوشته­های روی آنها مهر و موم شده است و یک لایه محافظتی اضافی در برابر مواد شیمیایی ارائه می­دهند.

در حالی که برچسب­های تخریب‌­پذیر ضددست­کاری، علائم دائمی را در صورت برداشتن آنها از روی سطوح مختلف، باقی می‌گذارند، به این معنی که سارقان نمی­توانند به‌­راحتی کالایی را دوباره بفروشند.

با انواع برچسب شماره اموال آَشنا شوید
با انواع برچسب شماره اموال آَشنا شوید

برچسب­های دارایی فویلی

برچسب­های دارای فویل از جنس آلومینیوم آنودایزشده ساخته می­شوند و دارای یک چسب دائمی حساس به فشار با کارایی بسیار بالا هستند. این محصولات برای ردیابی دارایی­های داخلی یا خارجی استفاده می­‌شوند و شامل بارکد و اطلاعات چاپی هستند که در طول عمر دارایی قابل خواندن باقی می‌­مانند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *