چاپ برچسب

برچسب اموال بارکد دار

برچسب-اموال-بارکد-دار

برچسب اموال بارکد دار چیست؟ همه چیز راجع به برچسب اموال

از دستگاه های چاپگر محل کار خود چقدر استفاده می کنید؟ یا به عبارتی، لپ تاپ محل کار شما، چقدر برای شما اهمیت دارد؟ قطعا خیلی زیاد! تمام کسب و کارها در صنایع مختلف، از بسیاری از ابزار و تجهیزاتی استفاده می کنند که برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و جزء اموال و دارایی های آنها به شمار می روند. اما شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، چگونه حساب دارایی های خود را نگه می دارند؟ برچسب اموال بارکد دار در این مورد می تواند بسیار به شما کمک کند.

در پاسخ باید گفت با استفاده از پایگاه مدیریت دارایی ها. شرکت ها روی دارایی های خود، با شماره سریال های منحصر به فرد یا بارکدهای ویژه، برچسب هایی را نصب می کنند تا بتوانند در موقع نیاز آنها را پیگیری کرده و موقعیت آنها را به سرعت پیدا کنند. روی این برچسب ها، می توان لوگو یا نام شرکت را هم چاپ کرد تا شناسایی اموال به راحتی انجام شود. در کنار آن، لیبل های اموال در ابعاد، انواع و مواد مختلفی تولید و عرضه می شوند و شما می توانید با توجه به کسب و کاری که دارند یکی از انواع آنها را انتخاب کنید. برای مثال اگر می خواهید روی وسایل کوچک یا سطوحی که ناهموار هستند لیبل اموال نصب کنید، باید راجع به نوع آن دقت کنید.

ویژگی های استفاده از برچسب های اموال

نصب برچسب اموال روی ابزار و تجهیزات سازمانی، ویژگی های بسیاری دارد. در ادامه به شرح بعضی از مهم ترین ویژگی های چسباندن لیبل اموال روی وسایل سازمانی را خواهیم پرداخت.

  1. پیگیری تجهیزات با استفاده از لیبل اموال: استفاده از برچسب اموال بارکد دار، به شما این اجازه را می دهند تا ابزار و تجهیزات سازمان خود را پیگیری کنید و اگر موقعیت آنها عوض شده است از محل دقیق آن اطلاع پیدا کنید.
  2. نظارت بر فهرست اموال و موجودی آنها: استفاده از لیبل اموال به سازمان ها این اجازه را می دهد تا یکی از مهم ترین مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهند. مسئولان شرکت با استفاده از پیگیری لیبل های اموالی که رو تجهیزات نصب شده اند، امکان چک کردن موجودی ابزار خود را در همه روزهای سال دارند.
  3. دسترسی به داده های مربوط به تعمیرات جزئی، کلی و نگهداری اموال: مدیر موفق یک کسب و کار در تلاش است تا خرابی دارایی ها و زمان از دست رفته به دلیل این تعمیرات را کاهش دهد. از این رو موسسات و شرکت ها، معمولا از لیبل اموال برای پیگیری موقعیت و زمان تعمیرات و نگهداری تجهیزات خود استفاده می نمایند. با یک اسکن آسانی که روی لیبل اموال انجام دهند، می توانند از وضعیت تجهیزات، برای نیاز به تعمیرات، یا اطلاعات مربوط به گارانتی آن اطلاع یابند. همچنین آنها می توانند این اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیریت قرار دهند.
برچسب اموال بارکد دار
برچسب اموال بارکد دار

کاربرد کلی برچسب اموال

از برچسب اموال در کسب و کارهای مختلفی استفاده می شود. صنایع بزرگ و کوچک با توجه به نوع کسب و کاری که دارند می توانند از انواع برچسب اموال استفاده کنند.

  • برچسب اموال با RFID

لیبل اموال دارای RFID، مورد مناسبی برای شرکت هایی است که از ابزارهای گران قیمت در سازمان خود استفاده می کنند. این نوع از لیبل های اموال، داده ها را با استفاده از امواج رادیویی انتقال می دهند. برای خواندن این نوع داده ها، نیاز به گرفتن دقیق دستگاه بارکد خوان روی برچسب نیست.

ویژگی های برچسب اموال بارکد دار

از مهم ترین خصوصیات مهم برچسب اموال بارکد دار، می توان به ویِژگی جذب مشتری و اطلاع رسانی آن اشاره کرد. برچسب اموال بارکد دار باید از خصوصیات زیر برخوردار باشد.

  • تصویر مناسبی از کالا و تولیدکننده کالا نمایش دهد.
  • اطلاعات مورد نیاز را به مشتری در مورد کالا و شیوه مصرف آن ارائه دهد.
  • از لیستی شامل محتویات و مواد تشکیل دهنده خود باشد.
  • نکات مهم در مورد انتخاب برچسب اموال بارکد دار

    برای اینکه اطمینان حاصل کنید که برچسب شما به خوبی روی محل مورد نظر می ماند، باید نکاتی که در ادامه ذکر می شود را به خاطر داشته باشید.

    • محل مورد نظر باید عاری از هر نوع آلودگی، ذرات مختلف و کثیفی و همچنین خشک باشد.
    • در زمان نصب برچسب، باید فشار محکم و زیادی روی محل وارد شود تا چسب با محل مورد نظر تماما چسبندگی پیدا کند.
    • چسب ها به طور معمول بعد از زمان ۷۲ ساعت، بیشترین قدرت چسبندگی در آنها ایجاد می شود. پیش از این، از برچسب استفاده نکنید.
    • باید در دمای ۷۲ درجه فارنهایت برچسب ها را نگهداری کنید. همچنین رطوبت در محیط باید ۵۰ درصد باشد.
    • اگر از برچسب در دمای بالاتر یا کمتر از این نگهداری کنید کارکرد مورد نظر را از برچسب دریافت نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *