آرشیو بلاگ

انواع برچسب اموال چیست

انواع برچسب اموال
  • یکی از انواع برچسب هایی که زیاد در نظر شرکت ها قرار می گیرد برچسب اموال است. اما سوال این است که برچسب اموال چیست؟ به طور معمول همه کسب و کارهایی که به ابزار سریعی برای پیگیری موقعیت تمام دارایی های موجود در شرکت و مورد استفاده کارکنان خود نیاز دارند، از ابزاری به نام برچسب اموال استفاده می کنند. این نوع لیبل ها به ابزار مدنظر و همینطور تمام وسایلی که برای فروش هستند چسبیده می شوند. معمولا این برچسب ها از بارکدهایی برخوردارند که کار پیگیری روی آنها را به آسانی انجام می دهد.

با توجه به این که برچسب اموال ابزاری مهم برای بیشتر سازمان و شرکت ها به شمار می آید اما بعضی ها هنوز نمی دانند که برای بدست آوردن نتایج سودمند، این لیبل ها را باید به کجا نصب کنند. برخی دیگر حتی هنوز تصور می کنند که برچسب اموال باید در مکانی نصب شود که در دید نباشد. اما باید بگوییم که برچسب اموال، حتی زمانی که از مواد قابل تخریب تولید شده باشد و از جنس ضد تحریف هم برخوردار نباشد، باز هم می تواند سارقان را از سرقت آن پشیمان کند. برای استفاده از این خصوصیت، لیبل اموال را باید در مکانی قابل مشاهده نصب کرد.

نکاتی درباره برچسب اموال

شکل ایده آل برچسب اموال این است که از مواد غیرقابل تحریف و جعل ساخته شود. در کنار آن باید چسب بسیار خوبی برای این لیبل ها به کار گرفته شود. به صورتی که فقط با متریال قوی حلال چسب بتوان آن را از سطح دارایی ها جدا کرد. زمانی که از لیبل اموال استفاده می کنید بهتر است لیستی از اشخاصی که هر یک از دارایی ها در اختیار آنها قرار دارد را داشته باشید. زیرا زمانی که هر نوع مشکلی به وجود آمد، متوجه باشید که پیگیری های خود را باید با کمک چه شخصی شروع کنید. این کار همینطور موجب می شود اشخاص مسئول، در نگهداری دارایی های مربوطه هم تلاش بیشتری کنند.

بررسی انواع برچسب اموال

انواع برچسب اموال
انواع برچسب اموال

۱. برچسب اموال امنیتی

لیبل های امنیتی یکی از انواع برچسب اموال می باشند که به صورت بارکد شناسایی می شوند و برای وسایلی که ارزش زیادی دارند و امکان سرقت در آنها زیاد است، استفاده می شوند. این لیبل ها از یک نوع ID ویژه که در حالت رمز است استفاده می کنند و این قابلیت را به صاحب خود می دهند که ردیابی و شناسایی آن را به آسانی انجام دهند. برچسب اموال ضد سرقت به طور معمول از جنس پلی استر و فویلی می باشد.

۲. برچسب اموال بارکدی

یکی دیگر از انواع برچسب اموال، لیبل اموال بارکدی می باشد. از این لیبل برای محیط های صنعتی و تولیدی استفاده بیشتری می گردد. این نوع لیبل ها در بر گیرنده بارکد است و به طور معمول جنس آنها فلزی یا پلاستیکی است. لیبل اموال از استحکام بالایی برخوردار است و در شرایط سخت محیط تولید هم مقاوم است. این برچسب ها با توجه به محیط تولید خود می توانند حتی در دمای بیشتر از ۱۲۰۰ درجه هم استحکام داشته باشند و در مقابل مواد شیمیایی نابود نشوند. حتی نیاز است بعضی از این مدل لیبل ها در زمان مجاورت با متریال شیمیایی، ویژگی برچسبی و یا نگهداری از موارد چاپ شده روی خود را حفظ کنند.

۳. برچسب فویلی

اگر در پی یک برچسب بادوام و انعطاف پذیر هستید این نوع لیبل مورد مناسبی می باشد. چسبندگی این نوع برچسب ها بسیار زیاد است و نمی توان آنها را از سطوح جدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *